دانشتراک
0

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
پرسش های متداول
بیشترین سوالات رایج کاربران وب سایت دانشتراک

وب‌سایت دانشتراک، سامانه‌ی جامعی برای به اشتراک‌گذاری دانش و تجربه‌ی معلمان، مربیان و تمامی دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت است که با هدف تحقق عدالت آموزشی و دسترسی آسان آموزگاران و دانش‌آموزان به آزمون‌ها و محتوای آموزشی با کیفیت بالا تأسیس شده است. همچنین به منظور حمایت از تولیدکنندگان آزمون‌ها و محتواهای آموزشی، امکان خرید و فروش فایل‌های آموزشی با قیمت مناسب و منصفانه در این وب‌سایت فراهم گردیده است.

در دانشتراک، کیفیت حرف اول را می‌زند. برخلاف بسیاری از سایت‌ها که بدون توجه به کیفیت محتوای آموزشی، اقدام به فروش تعداد زیادی از فایل‌ها می‌کنند، ما در اینجا با استفاده از کارشناسان زبده، بهترین محتوای آموزشی را به اشتراک می‌گذاریم و شما می‌توانید با اطمینان از کیفیت محتوای آموزشی، اقدام به خرید فایل‌ها بکنید.

بسیاری از امکانات وب‌سایت دانشتراک مانند عضویت در سایت، دانلود برخی نمونه‌سوالات امتحانی، ثبت نمونه‌سوال، شرکت در آزمون‌های آنلاین و … برای کلیه‌ی بازدیدکنندگان از سایت به صورت رایگان قابل استفاده است. دبیران و مدارس با تکمیل فرم عضویت و ثبت‌نام در سایت می‌توانند به جمع اعضاء بپیوندند و با توجه به نوع عضویت خود از امکانات آموزشی بسیار متنوع بهره‌مند شوند.

وب‌سایت دانشتراک نمونه‌سوالات شما را بدون استفاده از لینک‌های کمکی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ضمن اینکه شما با عضویت در این سایت در یک رقابت سالم علمی با سایر همکاران فرهنگی قرار می‌گیرید و کسب درآمد منطقی از محل فعالیت علمی و آموزشی شما در سایت نیز محقق می‌گردد.

بنابراین شما می‌توانید با حفظ وبلاگ یا وب‌سایت شخصی خود، بدون اینکه هزینه‌ای برای خرید هاست انجام دهید یا از هاست‌های رایگان (غیر مطمئن و مملو از تبلیغات) استفاده کنید، فایل‌های خود را در پروفایل اختصاصی خود در دانشتراک ثبت نمایید و لینک مربوط به صفحه، آن فایل را در وبلاگ یا وب‌سایت خود استفاده نمایید و از این طریق درآمد کسب کنید.

همچنین سامانه‌های پیشرفتۀ آزمون آنلاین، پرسش و پاسخ، مدرسه یاب، درسنامه و تدریس خصوصی شرایط بسیار مناسبی را برای توسعۀ فعالیت‌های آموزشی شما و کسب درآمد بیشتر فراهم می‌نماید.

وبسایت دانشتراک دارای نماد اعتماد الکترونیکی می‌باشد. دریافت این نماد مستلزم گذراندن مراحل مختلف و دریافت تاییدیه‌های گوناگون از سازمان‌ها و نهادهای بسیاری است. بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت از خدمات این سایت استفاده کنید، چون ما قبلاً امتحان خودمون رو پس دادیم.

خیر، بسیاری از امکانات سایت برای هر بازدید کننده‌ی مهمانی نیز قابل استفاده است. با این حال دریافت و دانلود برخی از مجموعه نمونه سوالات و محتواها مستلزم ثبت نام و پرداخت هزینه است.

هر شخصی می‌تواند با ورود به وب‌سایت به سادگی مراحل ثبت‌نام در سایت را پیگیری نماید و به عضویت وب‌سایت درآید. اعضایی که به عنوان کاربر دبیر، عضو می‌شوند دارای یک پروفایل اختصاصی خواهند بود.

کاربران محترم سایت به 4 دسته طبقه‌بندی می‌گردند:

داوران: عضویت این کاربران توسط مدیر سایت صورت می‌گیرد و دسترسی آزاد برای عضویت به عنوان داور وجود ندارد. هر داور در گروه تخصصی خود نسبت به ارزیابی محتواهای ثبت شده توسط دبیران و بررسی گزارش‌های خطای ارسالی توسط کاربران اقدام می‌کند. 

دبیران: هر یک از دبیران محترم (یا طراحان سوال و دانشجویان علاقمند به تدریس خصوصی) می‌توانند به عنوان کاربر دبیر عضو شوند. دبیران پس از عضویت می‌توانند نسبت به ثبت سوالات طراحی شده توسط خود یا دیگران اقدام نمایند. همچنین دبیران محترم می‌توانند با تکمیل اطلاعات پروفایل خود نسبت به معرفی توانمندی‌های خود اقدام نمایند و فایل‌های کمک آموزشی و تکالیف خانگی را برای دسترسی دانش‌آموزان به اشتراک بگذارند.

دانش‌آموزان: هر دانش‌آموز برای خرید سوالات ویژه (غیر رایگان) و شرکت در آزمون‌های آنلاین رایگان باید به عنوان کاربر دانش‌آموزی در سامانه عضو گردد. با شارژ حساب اعتباری، امکان دانلود محتواهای ویژه برای دانش‌آموزان فراهم می‌شود.

مهمان: هر کاربری قبل از عضویت در سایت، یک بازدیدکننده‌ی مهمان محسوب می‌گردد و به کلیه‌ی امکانات رایگان سایت دسترسی دارد. امکاناتی از قبیل دانلود فایل آزمون‌ها، دسترسی به صفحه‌ی دبیران، جستجو در سامانه‌های مختلف سایت، استفاده از درسنامه‌های آموزشی و …

گام اول: شماره تلفن همراه یا ایمیل معتبر خود را  وارد کنید.

گام دوم: کد فعالسازی برای تأیید هویت شما به شماره تلفن همراه یا ایمیل شما ارسال می‌شود.  کد را در محل مشخص شده وارد نمایید.

گام سوم:  با توجه به نوع نیاز خود یکی از سطوح عضویت که شامل دانش‌آموز یا دبیر می‌باشد را انتخاب نمایید. در صورتی که شما به هر دلیلی نیاز به عضویت در بیش از یک سطح کاربری دارید، به ازای هر سطح باید یک‌بار با نام کاربری‌های متفاوت ثبت‌نام کنید.

گام چهارم: پروفایل خود را کامل کنید.

گام پنجم: برای دریافت و دانلود محتواهایی که رایگان نیست، باید ابتدا کیف پول اعتباری خود را در سایت شارژ نمایید. تا سقف شارژ خود می‌توانید از سایت، خرید انجام دهید.

در صورتی که شما در هنگام ثبت‌نام، آدرس ایمیل خود را وارد نکرده و فقط شماره تلفن همراه خود را تایید کرده‌اید، احتمالاً حساب شما به دلیل رعایت نكردن قوانین سایت مسدود شده است. برای كسب اطلاعات بیشتر با ایمیل info@daneshterak.ir ارتباط برقرار کنید.

این پیغام برای كاربرانی كه ایمیل خود را تایید نكرده باشند نیز نمایش داده می‌شود كه می‌بایست نسبت به فعالسازی آن اقدام نمایند.

برای این كار بر روی دکمه‌ی ورود در گوشه‌ی سمت راست کلیک کنید. با زدن دکمه‌ی «رمز عبور خود را فراموش کردید؟ بازیابی کنید.» و وارد كردن آدرس ایمیل یا شماره‌ی همراه، کد بازیابی را دریافت كنید. (در ایمیل حتماً صندوق اسپم‌ها را چك كنید) در صورتی كه آدرس ایمیل نادرستی را وارد كرده‌اید، با شماره همراهی كه هنگام ثبت‌نام وارد كرده و سپس تایید نموده‌اید با پشتیبانی دانشتراک تماس بگیرید تا رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بله، عضویت کاربران بر اساس  آدرس ایمیل یا شماره موبایل تشخیص داده می‌شود و بنابراین با آدرس ایمیل‌ها و شماره‌های متفاوت می‌توانید، چندین بار عضو شوید.

البته توجه داشته باشید با توجه به ip آدرس شما در هنگام ثبت‌نام در صورتی که سیستم تشخیص دهد کاربری قصد سوء استفاده از این امکان را دارد اجازه‌ی ثبت‌نام داده نخواهد شد.

هر زمانی تشخیص داده شود که کاربری از ایجاد اکانت‌های متعدد قصد سوء استفاده دارد، کلیه‌ی حساب‌های متعلق به وی مسدود خواهد شد.

دبیران گرامی در همه‌ی مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش می‌توانند با وارد کردن اطلاعات اولیه (مانند ایمیل، کلمه‌ی عبور، نام و نام خانوادگی و تلفن همراه) به عضویت دانشتراک درآیند. با عضویت در این سامانه، یک پروفایل اختصاصی در اختیار معلمان عزیز قرار می‌گیرد که امکانات متعددی را برای آنها فراهم نموده است.

ثبت نمونه‌سوال امتحانی: در این قسمت هر دبیری می‌تواند نسبت به ثبت آزمون‌های خود اقدام نماید. منظور از آزمون، هر نوع نمونه سوال مستمر، آزمون نوبت اول، آزمون نوبت دوم، آزمون‌های پایانی، آزمون‌های درس به درس، مسابقات علمی، آزمون‌های تستی و … می‌باشد. پیشنهاد می‌گردد دبیران محترم حتی‌الامکان فایل word آزمون و فایل پاسخنامه‌ی آزمون خود را نیز ثبت کنند.

ثبت محتواهای آموزشی: در این بخش امکان اضافه کردن فایل‌های آموزشی در قالب‌های ویدیوئی، پاورپوینت، اپلیکیشن اندروید، برنامه‌های ویندوز، pdf و … وجود دارد.

ثبت آزمون آنلاین: این سامانه به زودی راه اندازی می‌گردد. در این بخش دبیران می‌توانند سؤال‌های تستی طراحی کنند و از آنها آزمون الکترونیکی آنلاین بسازند تا دانش آموزان در این آزمون‌ها شرکت نمایند.

دبیران محترم می‌توانند آدرس صفحه‌ی عمومی خود در وب‌سایت دانشتراک را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند و دانش‌آموزان از طریق این آدرس به صفحه‌ی عمومی دبیر دسترسی پیدا می‌کنند. همچنین هر کاربر با جستجوی پیشرفته در لیست دبیران، می‌تواند به صفحه‌ی عمومی دبیر خاصی دسترسی داشته باشد.

فرآیند ثبت‌نام بسیار ساده است. پس از کلیک روی کلید ثبت‌نام و وارد کردن شماره‌ی موبایل و رمز عبور دلخواه شما، یک کد فعالسازی برای شما پیامک می‌شود. با وارد کردن کد فعالسازی و سپس انتخاب رمز عبور دلخواه در سایت عضو می‌شوید. برای استفاده‌ی بهتر از خدمات سایت، نوع کاربری خود را “دبیر” انتخاب کنید.

تیک آبی تنها به فرهنگیانی تعلق می‌گیرد که هویت آنها توسط کارشناسان ما احراز شده باشد.

برای این کار شما باید فرم مخصوص را با دقت پر کرده و تصویر کارت ملی و آخرین حکم خود را در سایت بارگذاری نمایند.

 دریافت این نماد می‌تواند در افزایش میزان فروش شما اثر مثبت داشته باشد.

در حال حاضر مخاطبان اصلی این سایت آموزگاران، دانش‌آموزان و والدین آنها هستند. اما ان شاء الله در آینده قصد داریم با گسترش فعالیت‌های خود، زمینه را برای عضویت اساتید و دانشجویان و همه‌ی علاقه‌مندان تعلیم و تربیت فراهم کنیم.

كامل كردن پروفایل باعث می‌شود که سامانه به صورت هوشمند شما را زودتر به هدف‌تان نزدیک نماید. برای نمونه در صورتی كه یك دانش‌آموز پایه و مقطع تحصیلی‌اش را مشخص كرده باشد، دانشتراک پیشنهادهای ساده‌تری را ارائه می‌دهد. یا اگر یک دبیر اطلاعاتش را كامل كرده باشد ضمن اینكه برخی از آنها در صفحه‌ی اختصاصی‌اش نمایش داده می‌شود، ما نیز می‌توانیم پیشنهادی منطقی و هوشمند به وی ارائه دهیم.

با استفاده از دكمه‌ی “حساب کاربری / تکمیل پروفایل” می‌توانید اطلاعات خود را ویرایش كنید. 

ابتدا یک نمونه از فایل‌هایی را که توسط خود شما طراحی و تولید شده است را توسط فرم مخصوص درخواست فروش، برای کارشناسان ما ارسال می‌کنید. کارشناسان ما در اولین فرصت فایل ارسالی شما را بررسی کرده و یکی از حالت ‌های زیر را برای شما در نظر می‌گیرند:

۱. فایل شما مورد تأیید بوده و می‌توانید از پنل کاربری خود اقدام به فروش فایل‌های خود نمایید.

۲. فایل شما نیاز به اصلاح دارد. مواردی که باید اصلاح شود برای شما ارسال گردید. لطفاً پس از اصلاح موارد مجدداً اقدام به ارسال فایل اصلاح شده نمایید.

۳. متأسفانه فایل شما به دلیل نداشتن استاندارد و کیفیت لازم رد شد.

با توجه به اینکه محوریت اصلی دانشتراک تمرکز به کیفیت محتوای آموزشی است، امکان فروش فایل برای همه وجود ندارد و تنها افرادی که مورد تأیید کارشناسان دانشتراک هستند می‌توانند فایل‌های خود را به اشتراک بگذارند.

در حال حاضر %50 از قیمت فروش هر نمونه سوال امتحانی و %70 از قیمت فروش محتواهای آموزشی به دبیر تعلق می‌گیرد.

دانشتراک این افتخار را دارد که خدمات متنوعی در جهت بهبود کیفیت فرآیند آموزش و پرورش در کشور را به صورت رایگان در اختیار همگان قرار دهد.

از آنجایی که راه اندازی و پشتیبانی سامانه ای با این حجم کاری مستلزم پرداخت هزینه های جانبی بالایی می باشد، گروه آموزشی دانشتراک %50 درصد سود حاصل از فروش خود را جهت گسترش و بهبود خدمات به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است که دانشتراک، نسبت به سایت های مشابه، سهم منصفانه و نسبتاً بالایی را به کاربران خود پرداخت می نماید

بررسی و تایید فایل‌ها مستلزم صرف هزینه‌های کارشناسی برای این منظور است و همچنین پس از تایید هر فایل امکان دانلود آن توسط کاربران وجود دارد. فایل‌هایی که توسط کاربران دانلود می‌شود، در پنل آنها آرشیو می‌شود تا در صورت نیاز بعداً نیز بتوانند از آنها استفاده کنند. بنابراین اجازه‌ی حذف به هیچ محتوایی پس از تایید به کاربر داده نمی‌شود.

  • دانلود نمونه‌سوالات و همه‌ی محتواهای آموزشی به میزان شارژ حساب اعتباری 
  • امکان مشاهده‌ی صفحه‌ی شخصی دبیر مورد علاقه یا صفحه‌ی اختصاصی مدرسه‌ی مورد نظر
  • شرکت در آزمون‌های آنلاین متنوع دانشتراک جهت سنجش و خودآزمایی

اثر تولید شده توسط شما از نظر محتوا و گرافیک مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت داشتند استانداردهای لازم بر اساس کیفیت، یکی از گواهینامه‌های زیر، به آنها تعلق می‌گیرد:

۱. گواهینامه‌ی درجه ۱ دانشتراک؛ بالاترین سطح از گواهینامه‌های دانشتراک می‌باشد که به فایل‌های با کیفیت عالی اعطا می‌شود.

۲. گواهینامه‌ی درجه ۲ دانشتراک: حد وسط گواهینامه‌های دانشتراک است که به فایل‌های با کیفیت خوب تعلق می‌گیرد.

۳. گواهینامه‌ی درجه ۳ دانشتراک: به فایل‌های با کیفیت متوسط تعلق می‌گیرد که دارای حداقل استانداردهای لازم می‌باشند.

هر عضوی که به عنوان دبیر ثبت‌نام کرده باشد می‌تواند به تعداد دلخواهی آزمون ثبت نماید و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. هر چه میزان فعالیت دبیر در سایت بیشتر باشد، درآمد وی در سایت افزایش می‌یابد. البته توجه به نیاز سایت در برخی موارد می‌تواند منجر به افزایش درآمدزایی شود.

شارژ حساب اعتباری در حال حاضر فقط از طریق درگاه پرداخت اینترنتی و به صورت آنلاین انجام می‌شود. درگاه پرداخت، هم‌ی کارت‌های بانکی عضو شتاب را پوشش می‌دهد و از امنیت بالایی برخوردار است. برای این منظور باید رمز دوم کارت بانکی خود را داشته باشید. دانشتراک در زمینه‌ی پرداخت آنلاین توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت (نماد اعتماد الکترونیکی) احراز هویت شده است.

در حال حاضر امكان برگشت وجه مقدور نمی‌باشد. لطفاً در انتخاب مبلغ مورد نظر دقت نمایید.

درآمد: درآمد حاصل از فعالیت‌های دبیران در سایت است. مبلغ درآمد قابل برداشت شما در دانشتراک می‌باشد. این امکان فقط برای دبیران وجود دارد.

موجودی کیف پول: مبلغ اعتبار شما است كه با آن می‌توانید از دانشتراک خرید كنید. این اعتبار به وسیله‌ی پرداخت از درگاه بانک، یا درآمد دبیران یا هدیه‌ی دانشتراک قابل افزایش است.

بله. دبیران محترم می‌توانید پس از زدن دكمه‌ی “شارژ حساب” و انتخاب یكی از بسته‌ها و سپس انتخاب “پرداخت از درآمد دانشتراک” مبلغ مورد نظر را از موجودی حساب خود به اعتبارتان اضافه كنید.

حداقل مبلغ برای تسویه حساب دبیران همکار مبلغ 40 هزار تومان است. شما وارد صفحه‌ی “درخواست تسویه حساب” شده و اطلاعات حساب خود (شامل: نام بانک، شماره شبا و شماره كارت) را به صورت كامل وارد كنید. سپس می‌توانید مبلغ مورد نظر خود را وارد كرده و درخواست تسویه دهید. درخواست شما ثبت شده و پس از بررسی توسط واحد مالی، تسویه حساب انجام خواهد شد. تسویه حساب در ساعت 8 صبح روزهای یکشنبه‌ی هر هفته انجام می‌شود. درخواست‌هایی که پس از ساعت 8 صبح روزهای یکشنبه ارسال شوند، در یکشنبه‌ی هفته بعدی رسیدگی می‌شوند.

سوال پس از ثبت، امكان دارد با چند وضعیت مواجه شود:

بررسی نشده: سوالات پس از ثبت یا ویرایش در این حالت قرار می‌گیرند. در این وضعیت شما باید منتظر بمانید تا یكی از داوران مرتبط با آن سوال پس از بررسی، وضعیت جدیدی را ثبت نماید.

تایید شدهپس از بررسی سوال توسط داوران در صورتی كه مشكلی وجود نداشته باشد، فایل یك امتیاز بین (A-D) گرفته و قیمت‌گذاری می‌شود. از این به بعد این سوال در لیست سوالات سایت نمایش داده خواهد شد.

رد شده: این احتمال وجود دارد كه پس از بررسی مشخص شود كه این سوال قبلاً در سایت ثبت شده است یا اینكه دارای كیفیت لازم نمی‌باشد، در این صورت داوران این وضعیت را برای سوال تعیین می‌كنند.

پیام دار: در برخی موارد سوالات دارای ایرادات نگارشی، محتوایی و… به صورت جزئی است كه جهت ویرایش به كاربر ارجاع داده می‌شود. شما باید پیام‌های ارسال شده را به دقت بخوانید.

غیر فعال: در صورتی كه فایلی كه شما بارگزاری كرده‌اید در حال حاضر از نظر مطابقت با كتاب درسی و یا نكات دیگر مشكل دارد در این حالت قرار می‌گیرند.

حذف شده: در برخی موارد سوء استفاده توسط افرادی از سوالات فرد دیگر بدون اجازه‌ی وی انجام می‌شود كه در این صورت مدیر بنا به درخواست فرد ثالث اقدام به حذف مستقیم فایل می‌نماید.

راهنمای كامل در این زمینه در صفحه‌ی “راهنمای کاربری دبیران” قرار خواهد گرفت.

با استفاده از دكمه‌ی “حساب کاربری / تکمیل پروفایل” می‌توانید اطلاعات خود را ویرایش كنید. 

پس از تأیید آزمون، تعدادی از کاربران این آزمون را خریداری نموده‌اند و ممکن است در آینده باز هم نیاز به آن فایل داشته باشند. بنابراین لازم است که این آزمون را برای همیشه در پایگاه داده نگه داریم تا نیاز کاربران را پاسخگو باشیم. از طرفی داوران دانشتراک برای تأیید آزمون‌های شما وقت می‌گذارند و این کار طبیعتاً هزینه‌ای به همراه دارد. بنابراین حذف آزمون پس از تأیید مطلقاً مجاز نیست.

خریدها و پرداخت‌های شما همگی در صفحه‌ی “امور مالی / گزارش پرداخت‌ها” قابل مشاهده است. در این صفحه خریدهای شما بر اساس اولویت لیست شده‌اند. شما می‌توانید با كلیك بر روی عنوان سوالی كه دانلود كرده‌اید، مجدد آن را دریافت كنید. توجه داشته باشید هزینه‌ای برای این منظور كسر نمی‌گردد.

آخرین وضعیت سفارش شما در “امور مالی / گزارش پرداخت‌ها” قابل مشاهده است. در صورتی كه وضعیت “ارسال شده” است لطفاً به توضیحات آن دقت نمایید در صورتی كه كد رهگیری ثبت شده، شما می‌توانید از طریق سایت پست آن را پیگیری كنید. ممكن است بین (3 تا 10 روز ) بعد از تغییر وضعیت به دست شما برسد. 

می‌توانید از یک نام مستعار استفاده کنید
لطفاً جهت اطّلاع از نتیجه‌ی پیام و دریافت بازخورد، آدرس ایمیل خود را وارد کنید
لطفاً جهت برقراری ارتباط توسط واحد پشتیبانی با شما، شماره‌ی همراه خود را وارد کنید
درباره‌ی چه موضوعی می‌خواهید از ما سؤال کنید؟
پرسش یا پرسش‌های خود را مطرح کنید
0